Jau trešo gadu esam strauja iekšējā patēriņa krituma situācijā un turpmākie 2 gadi neko jaunu nesola, kā vien nepieciešamību arvien krietni samazināt valsts budžetu. Optimisti cer uz Eiropas fondu apguvi un pēkšņu investoru pieplūdi, pesimisti par to nav pārliecināti.
Ko dara pircēji? Esam noguruši no uzlīmju krāšanas, raibs gar acīm no lielajiem atlaižu cipariem un raibajiem piedāvājumu plakātiem un nevaram atrast to ko patiešām gribam nopirkt, jo arī mūsu sadzīves paradumi ir mainījušies.
Tirdzniecībā pircējam vienmēr ir bijusi taisnība, pircējs vienmēr ir bijis galvenais. Kas notiek šobrīd, kad veikali ir spiesti slēgt savas durvis, jo pircēji vairs nepērk tik daudz, konkurence ir neizturama un lielās atlaides ir noēdušas nepieciešamos apgrozāmos līdzekļus, lai atkal varētu iepirkt preces ko pārdot? Pircēju protams neinteresē tirgotāju likstas un neprasme noturēties tirgū. Pircējs nu ir sajuties par īstu „Kingu” un ar vien biežāk nodarbojas ar šantāžu, kura izpaužas ar tekstu ”… nu tad es nepirkšu”! Atlaides tiek pieprasītas par jebkuru pirkumu, un pat tad ja precēm jau ir atlaide- attapīgs pircējs pajautās vēl! Turklāt pircējs nu jau apzināti meklē situācijas kad notiek vispārēja izpārdošana un kur gandrīz par velti var iegūt lietu, kuru tiešām vajag. Kurš meklē, tas atrod!
Jāatzīst, ka netiek vairs pirktas lietas lielākā daudzumā tikai tāpēc, ka ir atlaides, kas ir atlaižu mērķis – pārdot vairāk par zemāku cenu, bet gan tiek neatlaidīgi meklēta iespēja par ļoti zemu cenu iegādāties labas un tiešām nepieciešamas lietas.
Lielveikalu stāvlaukumi ir piepildīti ar visdažādākajiem auto, kas liecina, ka pircēji joprojām lielu daļu sava brīvā laika pavada kopā ar ģimeni izklaidējoties daudzajos mārketinga pasākumos, kurus sarūpē tirdzniecības centri turpat katras brīvdienas, par to nav jāmaksā, vide lieliska, izklaides garantētas un stāvvietas par brīvu! Vai tiek arī kas nopirkts? Vai pasākuma pārņemtie ieiet apraudzīt arī vientuļos pārdevējus?
Mani, kā uzņēmēju tirdzniecībā šobrīd nodarbina vairākas domas par kurām labprāt padiskutētu un uzklausītu arī citu tirgotāju viedokļus. Vai atlaižu kampaņas šajos laikos tiešām ir efektīvas? Kā no pircēja izdibināt viņa patiesās vajadzības? Cik lielu atlaidi un par ko pircējam būtu jādod? Kā to izskaidrot pārdevējiem? Kā pārdevējiem noorientēties starp atlaides došanu un savu pārdot prasmi? Kā pārdevējam izskaidrot līdz kuram brīdim pircējs ir galvenais un kurā brīdī uzņēmums ir svarīgāks, kurā pārdevējs strādā un kurš viņam šodien nodrošina darbu?
Ar pavasara sveicieniem,
Daina Pečate
34 komentāri
-
Jā, tagad noteikumus diktējam mēs, un nepērkam, kamēr pārdevējam nav izveidojusies “pareizā attieksme” pret cenām un pircēju. Tagad jūs vairāk neesat kingi, kas var pircēju ignorēt, uzskatot, ka gan jau tāpat nopirks tos jūsu piedāvatos štruntus ar pieckārtīgo uzcenojumu. Mums, pircējiem, ir piegriezušies pārdevēji, kas slēpjas aiz plauktiem un nav nekur atrodami, pārdevēji, kas nejēdz neko pastāstīt par precēm, pārdevēji, kas pavada laiku, laiski pļāpājot savā starpā un neliekoties zinis par pircēju, kam nepieciešama konsultācija. Mums ir apnicis, ka par kautkādām nekvalitatīvām parpalām, kas izjuks pēc pāris mazgāšanas reizēm, tiek prasīta astronomiska cena. Un mūs uzjautrina šādi rakstiņi, kur pārdevēji žēlojas, ka pircēji redz izārstējušies no muļķības, riebekļi tādi.
autors: Pircējs Riebīgais 30 Marts, 2010, 11:14
-
Ooooooo pircējs tagad ir sliktais tēls, jo redz jūtoties kā “kings”, kas tai kundzītei galvā darās, ka var uzcept tik stulbu tekstu, kas tad pircējam ir jābūt aunam, un nav jāprasa atlaides, un vai pārdevējam ir jābaidās atteikt? Recesijas brīdī par klientu ir jāpacīnās, nevis jāpiedāvā serviss krietni zem vidējā, kā tas ir Arkolatam, un pēc tam jāžēlojas, ka pircējs ir ļaunais “kings” un neatbalsta sliktu servisu un neadekvātas cenas. Jā un, kundzīt, atceries, ka tas ļaunais “kings” pircējs Tev algu maksā.
autors: EdgarsV 30 Marts, 2010, 15:08
-
“…Lielveikalu stāvlaukumi ir piepildīti ar visdažādākajiem auto, kas liecina, ka pircēji joprojām lielu daļu sava brīvā laika pavada kopā ar ģimeni izklaidējoties daudzajos mārketinga pasākumos, kurus sarūpē tirdzniecības centri turpat katras brīvdienas, par to nav jāmaksā, vide lieliska, izklaides garantētas un stāvvietas par brīvu!…”
Vai Jūs arī savu ģimeni brīvdienās vedat uz lielveikalu? Manuprāt būtu jāsatraucas, ka vēl joprojām ir tādas ģimenes, kas ir par laisku, infantilu un lupatorientētu, lai izdomātu citas izklaides sev un savām atvasēm, kā vazāties brīvdienā pa veikaliem, mācot bērniem pirkt, ēst, pirkt… :D
Pērk lai dzīvotu, nevis dzīvo, lai pirktu. Neprāts beidzās, sākās realitāte. Vai tad tas ir slikti? :)
autors: Aigars 30 Marts, 2010, 16:15
-
Pats esmu biznesa cilvēks ar savu uzņēmumu. Jāatzīst, ka lielie ārzemju uzņēmumi (lielie pārtikas operatori) ar savu cenu politiku ir ļoti sabojājuši pircēju uztveri par veikaliem kā tādiem, ko arī redzam Pircēja Riebīgā komentārā. Žēl, ka cilvēku prāts tomēr kaut kur aprobežojas un ja vienreiz manīgi ir pieķēris šo lielveikalu veiklās kustības tagad domā, ka tā dara visi! Tā nav. Tiesa kladzināšana un šāda uztvere liek uzņēmējiem par to iedomāties, iespējams arī darīt. Tātad no šī izriet, ka visi visā esam vainojami. Uzenojums parpalām ir liels, taču, ja kvalitatīvai precei no Eiropas būtu līdzvērtīgs uzcenojums, diezin vai Pircējs Riebīgais vispār varētu kaut ko savā dzīvē normālu atļauties. :)
Runājot par lielveikalu aktivitātēm - jautājums, tad kāpēc tie ir tik apmeklēti? Vai tas ir sabiedrības spogulis?
Taču pārdevēju apkalpošana - vai kāds šeit noklātesošajiem ir pārdevējs? vai kāds vispār spēj novērtēt to darbu, kas cilvēkam ir jādara? Tas ir smags darbs kura polpularitāte mums būtu jāceļ,šobrīd ir īstais laiks!
Ja vēl kādam interesē mans viedoklis - kā pircējs, jā esmu noguris no uzlīmēm, taču bērni priecājas par Ķīnas lētajiem Narvsuņiem, sievai vismaz būs panna kuru atdot labdarībā un nopirkt jaunu lētāk.
Blogā tomēr ir uzdots vērtīgs jautājums - kā no pircēja izdibināt patiesās vajadzības? Tas interesē arī mani, jo no publiskas nepatikas izrādīšanas Interneta vidē (un atcermaies, ka lielākā daļa pārdevēju darba laikā strādā vidē kur nav datoru!) nekādi nespēju saprast kas tad ir pircējs, kas pārdevējs un kam ir kāda loma…
autors: Mantais 30 Marts, 2010, 17:04
-
Es esmu pārdevējs, sācis strādāt aiz letes, šobrīd vadu pārdošanas nodaļu lielā starptautiskā uzņēmumā, un zinu to darbu, kas ir jādara pārdevējam, un zinu ka pircēju interesē ne tikai atlaides, un zinu, ka pārdevējam ir jāprot aizstāvēt sava prece un jāprot argumentēt cena, tapēc cepos lasot šādu trulu blogu, ka pircējs ir “kings” kurš tikai prot prasīt atlaides. Kā uzzināt pircēja vēlmes tika uzdots jautājums, atbilde ir - ar pircēju ir jārunā, jājautā, nevis tikai jāizsniedz prece un jāpaņem nauda, tas ir noliktavas darbinieks, nevis pārdevējs, bet tieši šādu funkciju pilda 90% lielveikalu tā saukto pārdevēju. Jā, pircējs tiešām ir karalis, nevis “kings” ar nicīguma pieskaņu.
autors: EdgarsV to Mantais 30 Marts, 2010, 18:36
-
Es apzināti provocēju ar pircēja saukšanu par Kingu! Kā lai savādāk tiek pie diskusijas! Man izdevās!
Patiesā mana rūpe ir par pārdevēju prasmju līmeni un pārdevēju profesijas prestižu.autors: dainapecate 30 Marts, 2010, 20:16
-
Piekrītu bloga autorei par pircēju situācijas izmantošanu un pārdevēju šantažēšanu! Pati vairākas reizes esmu dzirdējusi šādu tekstu: ” Un kāda atlaide tad man pienākas?!” . Taču mēs aizmirstam, ka pārdevējs veikalā vairums gadījumu nenosaka preces cenu un atlaides apjomu!
Cilvēki izmanto šo situāciju un es neapskaužu pārdevējus. Tirgotāji arī ir dillemas priekšā, taču gudrākie masveida atlaides jau pārstāj dot vai arī nekad nav devuši! Ļoti atšķiras veikali pēc segmentiem, lielie giganti vai tirdzniecības ‘Kingi’ iepērk preci 10 x lētāk nekā tai ir plaukta cena, iepērkot lētu preci un uzliekot 300% uzcenojumu (apģērbi) ir iespēja dot klientam 80 % atlaidi un vēl 5 x nopelnīt uz to. Taču nišas veikaliem - ar kvalitatīvu produkciju ( mēbeles, trauki) ir pavisam cita uzcenojuma politika.
Ieodmājieties pārdevēju profesionalitāti pamatojot kāpēc precei kurai ir 20 % uzcenojums nav iespējams iedot 80 % atlaidi?
Diskusija laba.
autors: Ieva 30 Marts, 2010, 21:10
-
Un ko Jūs vērtīgu ieguvāt no šīs diskusijas, kuru par labu saukt ir krietni pāragri?
autors: EdgarsV 30 Marts, 2010, 21:18
-
Cik pircēju ir prasījuši 80% atlaidi precei?
Un nesaskatu nekā slikta pircēja jautājumā: Kāda atlaide man pienākas?
No šādas situācijas var iziet ar vieglu humoru un nelielu diskusiju, protams, ka var arī noskaldīt, ka es te neko nenosaku un basta, bet kapēc nepadiskutēt ar klientu, ja viņš pats ir uzprasījies?
Man patīk kāds stāsts par uzņēmumu, kurš ražo un pārdod apavus, šajā uzņēmumā strādā divi pārdevēji, abus boss aizsūta uz Āfriku, lai tie noskaidro, kādas ir apavu pārdošanas iespējas….paiet divas nedēļas viens no pārdevējiem atgriežas un saka bosam: tur nav variantu, tur visi staigā basām kājām, neviens apavus nevalkā. Paiet divi mēneši atgriežas otrs pārdevējs un saka bosam: šef, tur ir tādas pārdošanas iespējas, tūkstošiem cilvēku un visi staigā basām kājām…..vienāda situācija, vienāds tirgus, bet divas dažadas pieejas, kā jūs domājiet, kurš ir labāks pārdevējs?
Vēl ja grib saprast pircēju ir vērts sev uzdot jautājumu: Kapēc pircējs pērk?autors: EdgarsV 30 Marts, 2010, 21:44
-
tas biznesa cilvēks ar savu uzņēmumu, komentā iepriekš, lai labāk nepļūta par eiropas precēm.
kad es anglijā ieeju klarku veikalā un nopērku sev derīgas kurpes pa 35paund, bet rīgā es šo brandu lētāk par 69latiem neesmu redzējis, tad vienīgais ko varu teikt - kaut kas tomēr NAV normāli.autors: rv 31 Marts, 2010, 06:50
-
Vakar meklēju bērniem pavasara āra jakas. Lielajā Alfā kaut ko uz to pusi, ko varētu saukt par funkcionālu un vienlaikus izskatīgu var ieraudzīt pāris veikalos. Neskatoties uz to, ka pavasaris pie durvīm, visur mētājas ziemas drēbes par cenām, kas tālu no patiesības. Vienā no veikaliem atradu kaut ko it kā pērkamu, nobrīnījos, ka pa gandrīz pieņemamu cenu. Sāku skatīties kvalitāti - vīles neapstrādātas, diegi karājas, rāvējslēdzis jau jūk ārā. Vai nopirku? Nē, protams. Par laimi nākamnedēļ jāizskrien līdz Itālijai darba lietās, tad arī nopirkšu bērniem jakas. Cienītie tirgotāji, nevajag iepirkt nekvalitatīvu preci, salikt 200% uzcenojumu un pēc tam īdēt, ka neviens neko nepērk! Un otra lieta. Ej, kurā veikalā gribi, visur vieni un tie paši modeļi, vieni un tie paši izmēri. Nu nav Latvijā cilvēkiem modeļu augumi! Nu atlasiet taču preces, ko jūs iepērkat, ņemot vērā reālo Latvijas cilvēka augumu!
Kopumā runājot - Latvijā apģērbu un apavus savai ģimenei pērku tikai tad, ja nu galīgi nav citu variantu. Un ne tāpēc, ka pircējs kings, bet tāpēc, ka mani interesē manas ģimenes labklājība. Bet par to es negribu pārmaksāt neadekvāti augstu cenu par sū…autors: pircējs parastais 31 Marts, 2010, 08:15
-
Vadībai sākot šādus spriedelējumus tā uzņem bīstamu kursu savam uzņēmumam.
Nekas ātrāk nesagraus uzņēmumu, kā problēmu meklēšana ārpus tā, visātrāk to sagraus problēmu meklēšana klientā.
Klienta attieksme, vēlmes, prasības un ekspektācijas ir objektīvs lielums - tas ir FAKTS! Tirgotāja misija ir šī prasības, ekspektācijas un vēlmes apkalpot.
Šīs prasības nerodas tukšā vietā. Tās eksistē jo visdrīzāk ir tirgotāji, kas tās ir gatavi izpildīt.
Tiem kas strādā neefektīvi un neredz izeju acīmredzot ir jābankrotē un palikušie aktīvi jānodod tiem, kas prot saimniekot efektīvāk.No raksta nav saprotams kas ir autores mērķis? Par ko tur jādiskutē?
Vai tā ir vēlme publiski izkliegt sāpi ka neiet?
Ja tā ir vēlme rosināt diskusiju iejaukties valstij ar administratīvām metodēm, tad teikšu tā - “Rokas nost no manām tiesībām pirkt vai nepirkt savādāk tauta tās nocirtīs!”.autors: GundarsK 31 Marts, 2010, 08:34
-
Mēs dzīvojam globālā tirgū un kamēr man nav atņēmuši internetu es riepas pērku reifen-direkt.de, kreklus busineshemden.com bet elektroniku pixmania.com, utt.
Latvijas tirgotājs varētu konkurēt ar attieksmi un apkalpošanu. No autores raksta sapratu, ka tas nebūs arī autores pārstāvētās veikalu ķēdes attīstības kurss, jo kaut kādas problēmas ir šejienes pircējam.
autors: GundarsK 31 Marts, 2010, 08:44
-
Anglijā bija pētījums, ka pircēji ir pārāk kūtri - pārāk maz paprasa tās atlaides ko varētu dabūt, gala rezultātā zaudējot glītus ciparus.
Domāju ka Latvijā vajadzētu uztaisīt tādu pētījumu un paskolot pircējus :-Dautors: Juris 31 Marts, 2010, 08:51
-
Pilnībā piekrītu Pircējam - parastajam! Lielākā daļa apģērbu tirgotāju orientēti uz jauniešu modi, bet sievietei 40 -50 gados, vismaz Liepājā, kaut ko atrast ir ļoti grūti. Piemēram glītu kostīmu darbam birojā par saprātīgu cenu - ar to domāju 30-50 latus.
Bērnu apģērbi - glīti izskatās tikai īsu brīdi. Pēc vienas mazgāšanas reizes pārtop par lupatām. Izlīdzamies ar lietoto mantu veikaliem, jo tur vismaz var sagādāt kvalitatīvu preci.autors: sarma17 31 Marts, 2010, 09:36
-
Tirgus visu noliks savās vietās, kamēr būs tirgotāji, kas atlaidi iedos, klienti to pieprasīs.
Tirgotājiem vajadzētu sākt saprast, ka klients nāk pie viņiem nevis pēc bulciņas, bet gan pēc gandarījuma par pirkumu un labsajūtas, kas tiks iegūta bulciņu apēdot. Līdz ar to, tirgotājiem nevajadzētu mēģināt konkurēt ar cenu, bet gan ar kvalitāti un servisu!autors: Ēriks 31 Marts, 2010, 09:38
-
Es domāju, ka uzņēmumam iet labi, veikalos ir cilvēki ( vismaz Rito), reklāmas aktivitātes arī ir uzlabojušās, veikali izskatās labi - vienmēr ir jauna precem, pārdevēji smaidīgi ( tas mans tāds novērojums). Ejot pa lielveikalu un salīdzinot veikalu sortimentu, preču klāstu un piedāvājumu Rito izskatās stabili. Patiesībā šajā nozarē nezinu tik stabilu tirgotāju. Līdz ar ko atļaušos nepiekrist Gundars K piezīmei :)
Nezinu vai diskusija ir produktīva, bet ar savu aci redzu, ka cilvēkiem ( nav objektīvi, jo ir tikai pāris komentāri) sāp, ka tie ir apkrāpti, cilvēki ļoti labi zin uzcenojumus, labi skeko līdzi ‘vecajai’ cenai, un vēlas kvalitatīvu preci!
Piemēram Spice naktī trakajā, bija tikai daži veikali ar ļoti labu un izdevīgu piedāvājumu, šajos veikalos (lai arī neko īpašu nenopirku) sajutos vērtīgs klients, paldies, ka šie daži veikali mani uztvēra kā gudru,labu pircēju, sajutu,ka mani vēlas atpakaļ, bet tas bija tikai DAŽOS veikalos no 100. Varu nosaukt vārdos, bet šoreiz atteikšos no papildus reklāmas! :)
Veiksmīgi, jums uzņēmēji!
autors: Laine 31 Marts, 2010, 19:52
-
P.S. TO Edgars V - kāpēc pircējs pērk ? ! ?
(bez teorijas pamatiem)autors: Laine 31 Marts, 2010, 19:53
-
Man šķiet, ka tirgotāju vidē būtu laiks diskusijai par to cenu, par kādu preces tiek ņemtas no vairumtirgotājiem vai ražotājiem. Ja prasītā atlaide nebūtu tik liela, tad arī diezin vai būtu tā, ka sū* apģērbi jāpērk par baisu cenu. Lētām lietām jābūt lētām, vai ne tā?
autors: Tiina 1 Aprīlis, 2010, 18:40
-
Jā, ko pērku, protams to kas nepieciešams.
Atlaides - 10% nu tas ir tas pats kas man piedāvāt nosēmķēt izsmēķi…. (es nesmēķē). Droši eju tākāl uz citu veikalu. Tā pa retam pastaigājot pa veikaliem bieži esmu sapratis ka par tādu cenu man šī prece NAV nepeiciešamākā un nepērku.
Nedaudz zinot šos LV veikalu uzcenojumus preci nopērku ārzemēs (sanāk gan tas reti). Tur jau arī ir tā saucamie eksluzīvie veikali kur preces cena svārstās 3-5 reizes salīdzinājumā ar pretējās ielas puses veikalu….
Mazliet piestrādājpot 30-50% atlaides LV ir normāla parādība. (un veikalnieks arī apmierināts ka tik dārgi man to ir pārdevis…..( un vēl preces standarta garantijas tiek pasniegtas kā “fīčas” - tas tāds jautrais humoriņš).autors: eseris 3 Aprīlis, 2010, 09:47
-
Es esmu cilvēks, kurš saprot ka nevar būt labi un lēti. Bet diemžēl Latvijā nav ne lēti, ne labi. Nu pasakiet man, kādēļ man pirkt preces Latvijā, kuras es internetā no ASV (?!) varu pasūtīt lētāk un kvalitāte būs augstāka? Laikam vienas sīkpakas loģistikas izmaksas pāri okeānam ir mazākas, nekā konteinera atvešana no Turcijas? (domātas, protams, izmaksas uz vienu preces vienību)
Pircējs nav nekas vairāk par ekonomisku vienību, bet saziņā attieksmei pret viņu jābūt kā pret karali.
IMHO Sākoties izaugsmei pārdevēju kvalifikācija būs mazākais par ko uztraukties. Man ir aizdomas, ka tādus vispār nevarēs sameklēt. 2007. gada beigās bija vērojams darbaspēka deficīts. Valsti jau tagad gada laikā pametuši aptuveni 100 000, secinājumus izdariet paši…
autors: Rolands 3 Aprīlis, 2010, 21:32
-
Ziniet, kas manī visbiežāk rada neizpratni - tā ir pircēju attieksme veikalā, pieprasot tādus bezmaksas pakalpojumus un to izpildes termiņus, kas tiem patiesībā nepienākas. It sevišķi bieži nevietā tiek piesaukts Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Tādos brīžos atliek vien pie sevis pasmaidīt - lai jau iet, lai jau raksts sūdzību, jo taisnība tomēr ne vienmēr ir pircējam!
autors: Miks 6 Aprīlis, 2010, 01:41
-
Daina, nu neturiet sveci zem pūra,
pasakiet, cik pelnat mēnesī? :)
Man jau nav žēl, tikai kāpēc jākož
rokā kura baro? Nudien nesaprotu.
Skumji :(autors: Pircējs naivais 6 Aprīlis, 2010, 17:31
-
Blogs nav īstā vieta un veids, kā uzzināt pircēju viedokļus. Jau sen ir izgudrota un pastāv tāda lieta kā mārketinga pētījumi. Tad lūdzu - pētnieki šobrīd arī nav pārstrādājušies, var droši iet un jautāt.
autors: Reinis 8 Aprīlis, 2010, 14:59
-
Es gan esmu tikai krietni sen bijušais tirdzniecības pārstāvis, bet nu Dainas sāpe ir saprotama. Starp citu, tieši Daina man savulaik lika aizdomāties par to, ka biznesam jābūt koncepcijai, paldies par to. Laikam Sam Walton bija viens no pirmajiem, kas plaši izvērsa Wallmart lielveikalus, kuru pamatfilozofija - pircējs mājās atnes vienīgi preci, tāpēc cena, par ko tā ir pirkta, ir noteicošā. Un ASV pircēji vēl arvien masveidā balso ar saviem makiem par šo ideju. Otrs spārns - “pirkšana ir piedzīvojums”, ko pārstāv, piemēram, Harrods Londonā vai MC2 Krasta ielā. Tātad - vai nu zema cena vai pozitīvas emocijas iepērkoties - veikaliem jāizvēlas, kurai koncepcijai tie konsekventi seko. Nevar būt lielveikala (zemas cenas) koncepts un gaidīt, lai pircējs vēl piemaksā par nesaņemtajām pozitīvajām emocijām, tur nu Riebīgajam Pircējam un citiem ir taisnība. Pircēji jebkurā gadījumā balso ar makiem. Šobrīd diemžēl ir tā, ka lielākā daļa atliek emocijas un izvēlas cenu. Aldi veikalu ķēde un arī citas jau ziņojušas par rekordaugstu apgrozījuma pieaugumu tieši krīzes laikā, tātad ir arī ieguvēji.
autors: Edgars Baglais 8 Aprīlis, 2010, 15:40
-
Manuprāt pamatcēlonis “atlaižu šantažēšanas” problēmai ir Latvijā iegājusies kultūra ar neadekvātiem mazumtirdzniecības uzcenojumiem, ar kuru gan pārdevēji, gan pircēji ir apraduši, un par pašsaprotamu iespēju no sākotnēji piedāvātās cenas nokaulēt būtisku atlaidi.
Es kā pircējs arī šo “atlaižu šantažēšanu” uzskatu par problēmu - man psiholoģiski nepatīk kaulēties, tas nerada patīkamas emocijas, un es negribu šādu sastāvdaļu savā “shopping experience”.
Bet reāli gan problēmas radītājs, gan risinātājs ir tirgotājs - tādai auditorijai kā es, lūdzu piedāvā man objektīvu cenu, no kuras Tu man nekādu atlaidi nedosi, un sūtīsi ieskrieties, ja es tādu prasīšu. Cik saprotu, Dainas raksts argumentē, ka tirgotāji to gribētu? Es arī ļoti labprāt vēlos iepirkties tādā veidā, un tā arī daru - tikai šobrīd tie parasti nav Dainas pārstāvētie mazumtirgotāji, bet internetveikali, kas bieži nav Latvijas.
Ja es nopērku preci no Vācijas par 150 EUR + 30 EUR piegādei uz Latviju, tad 150 EUR ietver produkta izmaksas, nodokļus, tirgotāja izmaksas un tirgotājam adekvātu peļņu. Latvijas uzņēmējs varētu uz šīs pašas preces mierīgi nopelnīt par šiem 30 EUR vairāk nekā vācietis, un visi būtu laimīgi; bet tā kā šeit par šo pašu preci prasa apmēram 300 EUR, tad acīmredzot jāmācās efektīvāk organizēt savus biznesa procesus.
autors: Uhh 8 Aprīlis, 2010, 21:06
-
Edgars Baglais- apstrīdēšu tavu domu par efektīvu biznesa proces organizēšanu.
Nedaudz parēķināju-
Nopērku precu par 150 EUR ārzemēs (tai pašā Vācijā),
+50 EUR ceļa izdevumi, muitas formalitātes, kredīta garantija un procenti
+40 EUR noliktavas izmaksas, darbinieku izmaksas
+ Peļņas procents 3%
+ 52 EUR PVN (21% PVN)
Kopsummā 300 Eur.
Neredzu milzīgos peļņas procentusautors: Tirgotajs 11 Aprīlis, 2010, 23:01
-
Japiekrit autorei, ka tirgtotājus pircēju šanatžē. Pašlaik it pircēju laiks.
Tirgotāji paši arī ir vainīgi. Visu nu jau pagājušo gadu laikā tie nav iemācījušie PĀRDOT! !
Trekanojos gados vienīgais, kas bija jāmāk- pietiekoši ātri izlikt preci veiaklu plauktos un pietiekoši daudz nopiekt. Par pircējju vakadzībām, kāpēc tā prece vajadzīga utt. neviens nedomāja. Attieksme ar ko arī pats esmu saskāries- vainu pērc, vai arī ej prom, nemaisies pa kājām, atnāks cits un nopirks.
Tagad šī pārdevēji, dara vienīgais ko prot. “Piedāva atlaidi! ”Bet preci jau pērk nevis tāpēc, ka ir atlaide, bet tāpēc, ka tā ir vajadzīga. Ja pārdošanas procesā koncentrējas uz preces cenu, tad uzvarēs tas, kam zemāka cena.
Labs pārdevējs vispirms pajautās, kādiem mērķiem tā ir vajadzīga. Lai parādītu pircējam kā viņs atrisinās savas problēmas ar šõ preci!autors: Tirdz,Parstavis 11 Aprīlis, 2010, 23:13
-
Stop.
Ja Tu pērc preci turpat, kur es kā lietotājs - tad kāda no Tevis vispār ir jēga, kur ir jebkāda pievienotā vērtība?Konkrētais Vācijas tirgotājs māk šo preces vairumiegādi + piegādi sev (ne jau Vācijā ražota) + piegādi klientam (ne jau noliktavā vietējie klienti to savāc) noliktavu + PVN + savu peļņu nodrošināt par 150 EUR.
Ja Tu mācētu to izdarīt kautvai par 180 EUR, tad es labprāt pirkšu pie Tevis.
Ja Tev priekš tā vajag 300 EUR, tad nu…. tirgotāji ar tik “efektīvu” sagādes+loģistikas procesu acīmredzot pircējiem nav vajadzīgi.autors: Uhh, Tirgotājam 12 Aprīlis, 2010, 17:44
-
pilnībā piekrītu Uhh, ka Tirgotāja rakstītais parāda kādā līmenī Latvijā ir tirdzniecība.
Tad ieteikšu tirgotājiem padomāt, ko un kā viņi tirgo, un vai to ko viņi tirgo vajag pircējam?
Daži piemēri un fakti.
Augstāk jau bija minēts, ka grūti nopirkt lietišķa stila apģērbu. Tam pilnībā piekrītu, viss ir orientēts uz jauniešu modi, un vairāk, tas kas ir lietišķā stila ir apšaubāmas izcelsmes un kvalitātes. Piemēram, kādu gadu vai divus atpakaļ mēģinājām iepirkties vienā Pilsētas veikalā. Mana sieva uzmērīja vairākus apģērbus, bet tos nenopirkām, jo tie bija Brāķi. (nepareizi iešūtas piedurknes, nepareizi nogludināts utt) tas nebija vienu reizi, un ne tikai šajā veikalā. Man šķiet, ka tā ir sistēma, ka uz Latviju tiek atvestas brāķētās partijas.
Pats arī nopirku rudens virsjaku, pēc divu nedēļu !!! valkāšanas ekspertīze konstatēja, ka audums apkaklē ir nolietojies par 20% !!!!, bet veikals atteica atdot naudu, jo redz man vīrietim esot bārda, kuras dēļ audums izdilis, tā teikt pats vainīgs.
Otra lieta, tirgotāji spēj piegādāt apģērbus katru izmēru tikai vienā eksemplārā. Tad viņiem vienmēr paliek pāri XL vai XXL izmēri, tā vietā būtu atveduši divus vai trīs S vai M. Bet nekā.(izņemto varbūt dažus veikalus).
Vēl par modi, gadu atpakaļ (arī tagad to var novērot), vīriešu izejamās kurpes visas (98%) bija ar spiciem purniem, labi tā ir mode, bet ne visi var un arī grib būt tik super moderni, ir cilvēki kuriem patīk klasiskās vērtības.
šodien pietiek, man piemēru ir daudz.autors: lietotajs 29 Aprīlis, 2010, 17:25
-
Njā cik cilvēki, tik vidokļi :)
autors: Andris 24 Septembris, 2010, 10:34
-
That’s way the bestest aswner so far!
autors: Alexandra 21 Maijs, 2011, 11:02
-
1WLyMD kecexwgpxvji
autors: dqsakp 22 Maijs, 2011, 13:27
-
It’s good to see this information in your post


