Politika un ekonomika
Māris Zanders
Māris Zanders
6 Jūnijs, 2008

Dažas kritiskas piezīmes Sarmītei Ēlertei aizejot

Autors: Māris Zanders @ 13:44 Kategorijas: Latvija

Ēlertes vadītajai Dienai tiek bieži pārmests paštaisnums un pārliecīga subjektivitāte. Lai gan virknē jautājumu Dienas viedoklis man nav bijis īsti pieņemams, es šo subjektivitāti vērtēju kā privātam medijam normālu parādību. Arī citās zemēs privātie mediji pozicionējas – piemēram, pazīstamais The Economist nekad nav slēpis savu nepatiku pret Itālijas premjeru Berluskoni, ir izteicis konkrētas simpātijas kārtējās prezidenta vēlēšanās ASV utt.

Cita lieta, ka laikraksts un tā redaktore, manuprāt, uztvēra dzīvi pārāk politizēti vispār. Proti, es nedomāju, ka jautājums, vai Latvija ir mūsdienīga, demokrātiska valsts izšķiras tikai parlamentā, valdībā un pārdesmit iestādēs – šis jautājums ir atkarīgs no tā, kā sevi apzinās ikviens indivīds. Man liekas, ka pretēji publiski paustajam Diena nedaudz neuzticas t.s. ierindas cilvēkiem un vadās pēc principa “ja vadoņi ir korumpēti, dumji utt., tad arī visa sabiedrība ir apdraudēta”. Man savukārt liekas, ka cilvēks XXI gadsimtā spēj būt pietiekoši neatkarīgs no politikas, spēj ar cieņu izturēties pret sevi un apkārtējiem arī tad, ja valsts priekšgalā ir pilnīgi kretīni. Esmu saticis neskaitāmus cilvēkus, kuri vāji orientējas politikā un par to arī neinteresējas, tomēr starp viņiem ir tādi, par kuriem saka: uz tādiem viss turas. No šīs pārņemtības ar simbolisko “zivs galvu” atvasinās arī Dienas, manuprāt, pārāk aizrautīgā cīņa ar atsevišķiem bagātiem un politiski ietekmīgiem indivīdiem. Jā, var pašmāju oligarhi nopirkt sev nepieciešamu lēmumu privatizācijā, sakārtot kārtējo biznesa projektu utt., un sabiedrība pamatoti būs sašutusi par to. Tomēr nevajadzētu pārspīlēt šo kungu ietekmi. Gan tāpēc, ka viņu bagātība ir nosacīta – vienmēr šajā pasaulē atradīsies kāds, kurš var pārmaksāt jebkuru no Latvijas oligarhiem – gan tāpēc, ka pašmāju labiešu rosīšanās ir patiesībā šaura loka iekšējās spēlītes, kuras manu, jūsu dzīves lielos jautājumus ikdienā un nākotnē ietekmē maz. Jā, ir noderīgi elites pārstāvjiem uzšaut pa pirkstiem, ja viņi pārkāpj likumu vai manipulē ar saviem ietekmes aģentiem, tomēr tā dedzība ar kādu Diena ir pēdējo gadu laikā cīnījusies pret Lembergu, Šleseru, Šķēli & Co. ir zināmā mērā pārāk liels gods minētajiem pilsoņiem. Neba no Lemberga vai Šķēles ir atkarīgs, vai es kā indivīds mācēšu pieņemt manai dzīvei patiešām būtiskus lēmumus. Citiem vārdiem sakot, man liekas, ka Diena varētu vairāk rakstīt par to sabiedrību, kas neaprobežojas ar dažiem tūkstošiem tipāžu, kas paši sevi iecēluši elites statusā.

52 komentāri

  • Tu gan esi viens gudrs vīrietis, Zander! Tev ir liela taisnība. Tā laikam bija gan daļēji ar Sarmītes Dienu, un tas dziļākajā būtībā cilvēkus tikai “sagruzī” nevis ceļ. Jā… labi pateikts…

    autors: Dace 6 Jūnijs, 2008, 14:23

  • Tu gan esi viens gudrs vīrietis, Zander! Lai gan mana avīze vienmēr ir bijusi Diena, tev ir liela taisnība. Tā laikam bija, kā tu saki, ar Sarmītes Dienu, un tas dziļākajā būtībā cilvēkus tikai “sagruzī” nevis ceļ.
    Jā… labi pateikts…

    autors: Dace 6 Jūnijs, 2008, 14:25

  • Pirmais komentiņš pats kaut kā iespruka;((

    autors: Dace 6 Jūnijs, 2008, 14:26

  • Kādas simpātijas un atipatījas ir “nedēļai”?

    autors: skeptikis 6 Jūnijs, 2008, 14:28

  • skeptiķim. Politikā?

    autors: Māris Zanders 6 Jūnijs, 2008, 14:32

  • Māri, jā

    autors: skeptikis 6 Jūnijs, 2008, 14:33

  • Diezgan neitrāli, jo īpašniekam, t.i., Pēterim Šmidrem, lai cik dīvaini tas nebūtu vairāk interesē bizness (vismaz man tā liekas). Protams, es ne visai fanoju par PCTVL un SC, tomēr par elles izdzimumiem neuzskatu. Turklāt ir tā, ka es nekad necenzēju Sallijas intervijas - pat ja nepiekrītu viņas nostādnei. Līdzīgi ar Elmāra Barkāna, Bena Latkovska un Romāna Vitkovska sacerējumiem. Redzi, es vispār uzskatu, ka Latvijai partijas nav vajadzīgas. Ideālā variantā tik mazai valstij pietiek ar labu pārvaldes sistēmu un iespēju patiešām būtiskus jautājumus lemt referendumos. Es zinu, ka tā nekad nebūs, kaut vai tāpēc, ka diez vai mums būs tik profesionāla un patriotiska valsts pārvalde, tomēr kopumā man vienkārši partijas liekas Latvijai nevajadzīgas.

    autors: Māris Zanders 6 Jūnijs, 2008, 14:39

  • Labi Tev, ar neitrālu darba devēju.

    autors: skeptikis 6 Jūnijs, 2008, 14:52

  • Smuka pričene, labi izskaties.

    autors: cronas 6 Jūnijs, 2008, 14:54

  • skeptiķim. Nu, kad runa ir par telekomunikācijām, tad, protams, no neitralitāes ne vēsts ;)))

    autors: Māris Zanders 6 Jūnijs, 2008, 14:57

  • cronas. paldies. Big love sakārtoja :))

    autors: Māris Zanders 6 Jūnijs, 2008, 14:58

  • Lattelecom privatizācijas sabiedriskās domas veidotājs

    autors: skeptikis 6 Jūnijs, 2008, 15:06

  • skeptiķim. Šmidre? Ne s…a. Viņu taču piečakarēja smagi ;)

    autors: Māris Zanders 6 Jūnijs, 2008, 15:07

  • Māri, paldies par izsvērto skatu uz “Dienu” Sarmītes darba gaitu izbeigsanas kontekstā!
    Un - nu smuks patiesi! Kompliments vēlreiz!
    Ikvienam būtiski, lai kāds mūsos samana īstos dārgakmeņus, vai ne?

    autors: Rudīte Kalpiņa 6 Jūnijs, 2008, 16:09

  • “(…) pašmāju labiešu rosīšanās ir patiesībā šaura loka iekšējās spēlītes, kuras manu, jūsu dzīves lielos jautājumus ikdienā un nākotnē ietekmē maz.”

    Tam nu gan es negribētu piekrist!

    autors: Lāčplēsis 6 Jūnijs, 2008, 16:20

  • Nebūtu Diena līdz šim tā cepusies (ceru gan, ka Nellija turpinās to darīt), tie trīs un vēl daži tevis minētie labieši krietni nopietnāk ietekmētu “manu, jūsu lielos jautājumus ikdienā un nākotnē”. Pietiek kaut vai ar elementāru TV cenzūru (kā Krievijā), un dziļā d. būs ar visu demokrātiju jeb, precīzāk, indivīds sevi apzinās jau krietni citādāk
    p.s. man nepatīk tava jaunā frizūra :)

    autors: KrKa 6 Jūnijs, 2008, 17:17

  • “Diena” reiz bija… tagad ir tikai politika…
    Rudīt, ikvienam ir būtiski, lai viņam neatņemtu viņa ilūzijas…:)

    autors: Aija 6 Jūnijs, 2008, 22:25

  • Jā, big love patiešām izmaina cilvēkus… Kaut kāds tāds cilvēciskāks Māris kļuvis.

    Bet par to bezpartiju sistēmu (ķipa antīko demokrātiju Perikla gaumē) nudien apsmējos no sirds.

    autors: Janka 6 Jūnijs, 2008, 23:12

  • Līdz šim Diena ir bijis vienīgais dienas laikraksts, kas iestājies par demokrātisku, atklātu un godīgu sabiedrību Latvijā. Tas ir darīts gan izceļot kāda labos darbus, gan kritizējot kāda nedarbus.

    Ja “Diena” turpmāk sekos Zandera ieteikumam, drukātos medijus papildinās vēl viena atkarīga vai bezzobaina dienas avīze, kādu mums šobrīd netrūkst.

    autors: Aigars 7 Jūnijs, 2008, 11:05

  • Lai arī pārdomu autora viedokli un skatījumu līdz šim uzskatīju par diezgan pārliecinošu un pamatotu, tad šis liekas patiesi tuvredzīgs un “neprofesionāls”.

    Domāju, ka līdz klinķim nolaistā un iztirgotā mūsu valsts ražošana un rūpniecība diezgan ievērojami iespaido šīs valsts teritorijā atrodošā katra subjekta dzīvi. Lai arī kā mēs censtos noliegt šīs materiālās pasaules iespaidu, kopējā “pozitīvā” gaisotne nešaubīgi reflektēsies līdz pat sabiedrības mazajam valsts modelis - ģimenei. Visas “lielās kustības un darbības” nenotiek bez dažu personāžu ziņas, kuri uzkrītoši izrāda savu attieksmi pret īstajiem šīs valstiņas uzturētājiem. Nedomāju, ka šis būtu atbilstošais “puķu bērnu” laiks, kad iespējams norobežoties no politiskās informācijas un izlikties, ka tas tavu dzīvi neiespaido.

    autors: vīlies atbalstītājs 7 Jūnijs, 2008, 21:56

  • Vīlies atbalstītājs
    Rakstā jau teikts, piemēram, sekojošais:
    ” Diena varētu vairāk rakstīt par to sabiedrību, kas neaprobežojas ar dažiem tūkstošiem tipāžu, kas paši sevi iecēluši elites statusā.”
    - tostarp par to, ko tu domā. Un lai tgu ne tikai domātu, bet arī rīkotos atbilstoši tam, ko tu domā.
    Runa Māra komentārā, manuprāt, ir tikai par to, ka Diena dusku palīdzējusi šo eliti padarī par monstriem, kuriem neviens neuzdrošinās pretoties. Lasītājs vairāk tā kā noņemas ar šausmināšanos, nevis situācijas ietekmēšanu.
    Kur te puķu bērnu filozofija???

    autors: Daša 8 Jūnijs, 2008, 09:34

  • Zandera sludinātā vienaldzība ir oligarhu svarīgākais sabiedrotais. Par simtiem miljoniem tiks pārmaksāts par Dienvidu tiltu, bet tajā pašā laikā Latvijā zīdaiņu mirstība ir teju augstākā Eiropā. Šie nav savstarpēji nesaistīti fakti, bet tieši izriet no dažu ietekmīgu cilvēku izveidotās partiju sistēmas, kuras galvenais mērķis ir apkalpot ietekmīgas biznesa intereses. Nav tā, “ka pašmāju labiešu rosīšanās ir patiesībā šaura loka iekšējās spēlītes, kuras manu, jūsu dzīves lielos jautājumus ikdienā un nākotnē ietekmē maz.” Uz šo nelabiešu sirdsapziņas jāgulstās katram priekšlaicīgi mirušajam zīdainim, kurš būtu varējis izdzīvot, ja valsts lietderīgāk izmantotu mūsu maksātos nodokļus.

    autors: pret muļķīgu vienaldzību 8 Jūnijs, 2008, 17:52

  • pret muļķīgu vienaldzību
    Uz to gribas teikt: un tā būs vienmēr, kamēr mēs te cepsimies tikai pa internetu. Būtu taču laiks reiz arī kaut ko pieprasīt pašiem. Mediji vien ūs neglābs.;((

    autors: Daša 8 Jūnijs, 2008, 21:31

  • Super piekrītu. Man arī ir noriebies lasīt tikai un vienīgi par politiku. Man adzīve taču sastāv arī no citām lietām, par kurām vairāk gribētos zināt. Nevis tikai kultivēt zuskatu, ka visi ir korumpēti. To jau mēs esam pamanījuši.

    autors: Zita 9 Jūnijs, 2008, 07:34

  • Nepiekrītu. Ar visiem saviem Latvijas Lepnuma un tamlīdzīgiem pasākumiem Diena vairāk kā jebkurš laikraksts pievērsis uzmanību tiem, uz kuriem “viss turas”.
    Tāpat, aicinot uz lietussargiem un argumentējot, kāpēc tas jādara, Sarmīte skaidri pateica, ka viss atkarīgs no mums pašiem. Un Dienā bija daudzas publikācijas par tēmu “kamēr katrs pats nestāsies partijā un kaut ko nedarīs, nav ko pīkstēt..”

    autors: Cī 9 Jūnijs, 2008, 07:54

  • Diena tacu neraksta tikai un vienigi par politiku. Ir “kulturas diena”, “tirgus diena” un citas

    autors: skeptikis 9 Jūnijs, 2008, 07:55

  • Māri,kāda jēga tam,ko tu pats dari,ja,tavuprāt,mediji neietekmē sabiedrisko domu? Ja tev būtu savs bizness,tu saprastu,cik ierindas cilvēks ir atkarīgs no valsts politikas un kā tā ietekmē viņa dzīves lielos jautājumus. Aiz cieņas pret tevi iesaku doties atvaļinājumā un kādu laiku nerakstīt. Kad rozā brilles personīgajā dzīvē nokritīs,varbūt spēsi objektīvi paskatīties arī uz apkārt notiekošo. Mazliet kaitina arī,ka te sāk parādīties uz romantiku tendētu sieviešu un bērnu, kuri neko citu,kā “kāds tu skaists, kāds tu gudrs..” pateikt nespēj,komentāri. Nav gluži īstā vieta. Nav gaumīgi arī tas,ka pats esi sācis šeit izklāstīt savas personīgās dzīves peripētijas. Ir jāprot nošķirt profesionālā darbība no privātās dzīves. Ja neproti,labāk uz kādu laiku nokāp un publiskās skatuves.

    autors: Ritvars 9 Jūnijs, 2008, 09:13

  • Blogotājam varētu piekrist, ja runa būtu tikai par minēto personāžu tiešo ietekmi uz sabiedrību. Diemžēl ir arī netiešā ietekme, un tā nupat jau paliek pat ļoti sajūtama. Valdība ir tik aizņemta ar interešu balansēšanu un “projektu” īstenošanu, ka nedara gandrīz neko, lai labotu Latvijas ekonomiku + pēdējā laikā arvien vairāk liekas, ka nopietnākais bizness šeitan ir valsts slaukšana, kuru “konsultē” zināma ļaužu grupa.

    autors: Jah 9 Jūnijs, 2008, 09:40

  • Māri, es Jums pilnīgi piekrītu. Arī es strādāju šādā pārvaldes iestādē un pilnīgi droši varu teikt, ka es un mani kolēģi strādājam ar vislielāko atbildību pret mūsu valsti. Turklāt, vai pašiem žurnālistiem nav bail par zavu bērnu nākotni, tādā ziņā, ka tiek nemitīgi tiek kultivēts viss sliktais pie mums. Es nesaku, ka par to nav jārunā - ir, bet ir jārunā arī par savas valsts un tautas pankākumiem avīžu pirmajās lapusēs, nevis mazu rindkopiņu atvēlēt pēdējās lapas slejās. Ja visu laiku mums zaurē cik slikti un briesmīgi esam, tad galu galā arī tam noticam un nemaz necenšamies būt labāki. Šajā sakarā varu uzslavēt LNT ziņu veidotājus, jo šī ziņu kompānija sāk ar pozitīvās informācijas tekstu (vienāršoju tekstu) “ir divi izdzīvojuši pasažieri, lidmašīnas katastrofā un pārējie gājuši bojā” savukārt citi ziņu mediji saka “ir notikusi lidmašīnas katostrofa, kurā visi pasažieri ir gājuši bojā, tikai divi ir izdzīvojuši”.
    Bet visādi citādi, nevar noliegt Sarmītes nopelnu mūsu valsts celšanā un paldies par viņas darbu.

    autors: Lāsma 9 Jūnijs, 2008, 10:10

  • Gribētos pavaicāt, cik sen Māris Dienu lasījis - šķiet, jau vairāk nekā gads, kopš tās slejās dominē stāsti un raksti par normāliem cilvēkiem, ja atminaties, pat viens meitenēm uzmācīgs tips aizturēts, arī blakus projekti devuši reālu labumu, piemēram, par Saulainās dienās bērniem savākto naudu tapusi lieliska bērnu slimnīcas poliklīnika Vienības gatvē. Tie raksti, kas vēl par politiku, ir visinteresantākie starp medijiem, jo autori ar lielu pieredzi un spēju vērtēt. Varbūt ir vērts atsākt Dienu lasīt, Māri?

    autors: Dille 9 Jūnijs, 2008, 11:15

  • Man tomēr liekas, ka ik katra mēdija galvenais uzdevums ir sniegt informāciju un izraisīt lasītāja vēlēšanos domāt.
    Un ir tik maz mediju, kas spēj ko tādu celt - būt pēc iespējas neitrālākiem informācijas sniegšanā un apstrādē, un būt pēc iespējas profesionāliem, objektīviem, ātriem, precīziem, zinošiem.
    Ir nenormāli, ka cilvēki lasa tikai Dienu, ir nenormāli, ka cilvēki skatās tikai vienu ziņu kanālu, un pieņem žurnālista sniegto viedokli par savējo, nemēģinot atrast vēl vairākus informācijas avotus un kaut vai salīdzināt, kur nu vēl padomāt.
    Bet runājot par Dienu - ja to uztver tikai kā vienu no daudziem ziņu nesējiem, tad pašvaki. Par daudz negāciju. Tautai ļoti pietrūkst pozitīvisma.

    autors: Santa 9 Jūnijs, 2008, 13:11

  • Diena jau diezgan sen ir zaudējusi objektīvu, skaidru skatu uz notikumiem. Fakti laikrakstā tiek interpretēti vienpusēji. Diena nevis aicina cilvēkus, savus lasītājus, izvērtēt notikumus, bet gan kā izteikta propogandas avīze cenšas uzspiest savu viedokli. Pirmsākumos tā nebija. Paldies Ēlertei par Dienas sākumu, bet šī aiziešana manuprāt ir nokavēta. Ir jau vakars….

    autors: Godo 9 Jūnijs, 2008, 14:10

  • Par “Nedēļas” redakcionālo neatkarību… Atļaujos šaubīties. Daži man pieejami fakti liecina pretējo. Lai gan tam ir arī cits izskaidrojums: Šmidrem vienalga, ko raksta un redigē Zanders. Bet Zanderam pašam ir “sava līnija”, kurā daži politiķi un uzņēmēji “ierakstās” labāk nekā citi.

    autors: Pīlādzis 10 Jūnijs, 2008, 11:44

  • Diena lielākoties ir auksta un histēriska. Un bieži arī padumja.

    autors: lapsiņa 10 Jūnijs, 2008, 12:15

  • Pīlādzis, padalies ar faktiem

    autors: skeptikis 10 Jūnijs, 2008, 12:23

  • Nu atvainojiet, lielie domātāji. Neitrālu mēdiju pasaulē vispār nav, tāpat kā nav neitrālu cilvēku.

    autors: rasa 10 Jūnijs, 2008, 14:24

  • Es ari TV neskatos, parsvara, nav man saatanaKastes maajaas. Un jau kaadu pus gadu juutos ka uz mani nekas neattiecas no tiem suudiem kas notiek politika, bet, nesen biju ciemos pie pazinjas aizgajis uz slimnicu - NU klausies - PILNIIGAA pakaljaa, ieraudziju, KUR MEES dzivojam, kas taa ir pr valsti kur ir SHAADA slimnica, kaa tur viss izskataas, padomju laiki, nekas nav -… NEKAS nav mainijies. Tas ir normali? un tad es iedomajos, kapec taa ir, nu taa ir jo visa sistema ir dirsa suudiiga… pilniigaakajaa pakalja, un lai tie POZOTIIVIE beidz runaat to sviestu, ka mees te tik parak negativi un ta, . jopcik - aizejat uz sab.iestadem,. meegjinat kko izdarit par un ap biznesu - visur UN jebkursh saskaras ar sudainaam lietam,. pretigi, bet latvija ir BARDAKS nezheeliigs. un tur nevar teikt, ka nu no tiem DAZHIEM muusu dzive neiespaidojas - iespaidojas - visiem, un visu laiku. kamer taa buus tikmer buus vardaks. Kad augshgalaa saaks stradat VALSTS labaa tad buus ari augshupeja.

    p.s.
    prichoska ir ok ;) jaunaaks izskaties. + Ritvar - a tev pi*h ka Maaris runa par savam lietam? te ir blogs, sheit var vinjsh sava stila drukat kaa uziet !

    autors: kukumeku 11 Jūnijs, 2008, 09:22

  • angļu mediji sūkā! tik tendenciozi vērsti pret Klintoni nav mijuši mainstream amerikāņu izdevumi. Pēc šī pavasara vairs neuzticos Guardian, London Times, Economist utt.

    autors: Jurka 11 Jūnijs, 2008, 18:01

  • kukumeku
    1) iemācies rakstīt un sakarīgi formulēt savu domu.
    2) kaut arī tu te uzdodies par vīrieti, neblamē Māri ar savu stulbumu.

    autors: Ritvars 11 Jūnijs, 2008, 22:18

  • Ja dienu sauksim par tendenciozu, tad mums var pietrūkt epitetu citiem laikrakstiem. Kriticisms nav kas slikts, pat ja sabojā garastāvokli visai dienai. Diena kā reiz, manuprāt, kā reiz neuzspiež viedokli (iesaku palasīt, piemēram, NRA u.c., tad Diena uzreiz garšos krietni labāk).

    autors: Cundurs 12 Jūnijs, 2008, 10:12

  • Nepiekrītu raksta pamattēzei, ka daži “pašmāju labieši” patiesībā necik ietekmīgi nav un tādēļ vēstures ritējumu Latvijā ilgtermiņā ietekmēt nevar.

    Var minēt šādus piemērus.

    1) šiem indivīdiem ir pietiekami liela ietekme uz ārpolitiku, kas ilgtermiņā var ievilkt Latviju, piemēram, Krievijas ietekmes zonā, kam būs ilgtermiņa sekas (paldies Dievam mēs jau esam ES/NATO un vismaz tur to stūri vairs nevar pagriezt otrādi)

    2) ja labiešiem ļaus netraucēti darboties ilgāku laiku, visa valsts sociālā struktūra var ieņemt nevēlamu, kvazistabilu stāvokli, no kura to vēl ilgi nespēs izkustināt nākamo desmitgažu labieši (ar to es domāju, ka Latvija varētu nostabilizēties par kaut ko līdzīgu Itālijai ar visām Itālijas problēmām (monstroza organizētā noziedzība, korupcija, ekonomiska stagnācija utt.) un konceptuālu nespēju šajā valstī jebko mainīt vismaz pārskatāmā nākotnē)

    3) Latvijas Eiropas vidējo dzīves līmeni var sasniegt pēc, teiksim, 20 gadiem un pēc 60 gadiem, jo uz labiešiem bāzēta ekonomika nav pats efektīvākais modelis. Proti, kad katrā infrastruktūras projektā vai citā valsts iepirkumam tiek uzlikts 10%, 20% vai vairāk procentu liels labiešu nodoklis.

    autors: Gundars 12 Jūnijs, 2008, 11:39

  • Nepiekrītu raksta pamattēzei, ka daži “pašmāju labieši” patiesībā necik ietekmīgi nav un tādēļ vēstures ritējumu Latvijā ilgtermiņā ietekmēt nevar.

    Var minēt šādus piemērus.

    1) šiem indivīdiem ir pietiekami liela ietekme uz ārpolitiku, kas ilgtermiņā var ievilkt Latviju, piemēram, Krievijas ietekmes zonā, kam būs ilgtermiņa sekas (paldies Dievam mēs jau esam ES/NATO un vismaz tur to stūri vairs nevar pagriezt otrādi)

    2) ja labiešiem ļaus netraucēti darboties ilgāku laiku, visa valsts sociālā struktūra var ieņemt nevēlamu, kvazistabilu stāvokli, no kura to vēl ilgi nespēs izkustināt nākamo desmitgažu labieši (ar to es domāju, ka Latvija varētu nostabilizēties par kaut ko līdzīgu Itālijai ar visām Itālijas problēmām (monstroza organizētā noziedzība, korupcija, ekonomiska stagnācija utt.) un konceptuālu nespēju šajā valstī jebko mainīt vismaz pārskatāmā nākotnē)

    3) Latvijas Eiropas vidējo dzīves līmeni var sasniegt pēc, teiksim, 20 gadiem un var arī tikai pēc 60 gadiem, jo uz labiešiem bāzēta ekonomika nav pats efektīvākais modelis. Proti, kad katrā infrastruktūras projektā vai citā valsts iepirkumam tiek uzlikts 10%, 20% vai vairāk procentu liels labiešu nodoklis.

    autors: Gundars 12 Jūnijs, 2008, 11:39

  • 3) pēc pēdējā pētījuma var secināt, ka oficiāli zināmo (uzskaitīto) labiešu skaits pieaug - līdz ar to likumsakarīgi tas vidējais statistiskais arī tuvinās Eiropas vidējam. Jo vairāk labiešu, jo labāk ( mazi meli, lieli meli un statistika ).

    autors: Edge 12 Jūnijs, 2008, 13:20

  • Spoža izrāde, Māri Zander! Publika sajūsmā, lauž krēslus…:)
    Gribu redzēt, kā Tu no tā visa izkulsies?

    autors: murka 15 Jūnijs, 2008, 19:51

  • Māri, ko neizsakies par Skrastiņu

    autors: skeptikis 17 Jūnijs, 2008, 14:41

  • Bet Latvijas “elites” psiholoģiju izveidoja Diena ar savu “smalko aprindu” hroniku. Tas ir lielākais ļaunums, kas paliks aiz šīs avīzes.

    autors: rupjais 19 Jūnijs, 2008, 12:08

  • “Man savukārt liekas, ka cilvēks XXI gadsimtā spēj būt pietiekoši neatkarīgs no politikas, spēj ar cieņu izturēties pret sevi un apkārtējiem arī tad, ja valsts priekšgalā ir pilnīgi kretīni…”
    Redz, tipiski latviska domāšana: mani politika neinteresē. Bet tā jau arī ir tā lielākā kļūda, jo ES ESMU POLITIKA, jā, arī ES veidoju politisko skatuvi, tātad, apgalvojot, ka “politika neinteresē”, es principā paziņoju, ka man nospļauties par savu dzīvi savā valstī. Kļūda ir jēdzienu “politika” piesaistīt tikai partijām un to peripetijām, kas principā ir tikai viena politiskās dzīves daļa. Arī ekonomika (algas, pabalsti, pensijas, cenas) ir politikas daļa, sabiedriskās iestādes un organizācijas (slimnīcas, skolas u.c.) ir politika, nodarbinātības un bezdarba līmenis ir politika… Vai tiešām ir kāds, kuru neinteresē neviens no šiem un tik daudz citiem POLITISKIEM jautājumiem?
    Un piebilde (kas varētu izvērsties par nākamo diskusiju, bet lai nu paliek citai reizei): ja valsts priekšgalā ir “pilnīgi kretīni”… kāds taču tos “kretīnus” ir ievēlējis, vai ne? Nezinu, nezinu, tad jau jāsecina, ka visi tie izglītotie, objektīvi izvērtēt spējīgie, godīgie latvieši vēlēšanu dienā izvēlējās palikt mājās… Bet tādā gadījumā nelūdziet, lai AUGŠA domā par valsti, jo AUGŠA, redziet, ir mūsu pašu spogulis, un mūsu rokās ir izvēlēties, kādu seju tas rādīs.

    autors: Vixter 2 Jūlijs, 2008, 08:40

  • Varbūt kļūdos, bet Sarmītes Elertes pēkšņājai aiziešanai ir šādi iemesli:
    1. tā saukto “Lietussargu revolūciju” noorganizēja tieši “Diena” S.E. vadībā. TP tas bija smags trieciens.
    2. arī ārzemnieki sabijās - viņu interesēs labāk, lai Latvijā būtu nestabīla, pat korumpēta valdība nekā dumpīgas ļaužu masas. Pašlaik visu Eiropu drebina neapmierinātība un streiki. Ja kaut kas nopietns sāks veidoties arī Baltijā - pasarg, Dievs!
    3. ir aprindas, kas uzskata, ka bīstami ļaut izveidoties vienai stabīlai avīzei. Labāk, lai plēšas un kaujas, kā to pašlaik dara “Diena” un NRA. Savukārt “Latvijas Avīze” savā utopiskajā nacionālismā iegrimusi, nav nopietns šķērslis nopietna u perspektīva preses virziena veidošanai. Neko sakarīgu neparedzu arī Elitas Veidemanes iecelšanā par NRA redaktora vietnieci. Esmu tikpat kā pārliecināts, ka Anitas Daukštes redaktorēšanas dienas skaitītas. EV jau uzsākusi sevis izrādīošanā ar VVF pulksteņiem. Ir spēki, kam vajadzīga Latvijā vāja prese.

    autors: Arvīds 3 Jūlijs, 2008, 00:40

  • KATRU DIENU ES KLAUSOS SWH AR VIENU IT SEVISKI APDZU DZU 10 NO RITA
    JUSU IDEJAS UN ANALIZES SPEJAS MANI ATLIEK DOMAT TO KA JUS VAREU BUT NAKAMAIS VALSTS VADITAIS
    ESMU GATAVS PIEVIENOTIES JUSU KOMANDAI JA JUS TADU VEIDOJIET LUDZU RAKSTIET ESMU GATAVS

    autors: sandis 17 Janvāris, 2009, 23:00

  • Sarmīte Ēlerte bija pārņemta ar “Latvijas ceļa” politiķu iecelšanu publikas mīluļu statusā. Viņai var pateikties par korupciju tajā laikā, kad M.gAILIS saņēma kā aizdotu dāvanu jahtu “Milda”, gan arī vēl šo to, par labajiem arhitektiem Z.gAILI, A.kRONBERGU, kas projektēja vajadzīgos, elitāros objektus. Arī par I.gODMAŅA popularitāti, kas atļāva paņemt tautas naudu
    “parexa” bankai, varbūt šai lietā arī ir kāds “koruptants” ?
    Tagad Ēlerte gatavojās lielākam politiskam “lēcienam” ? Aitu bars jau gatavs saņemt jauno ganītāju, laikam “trusis” - “kas es esmu” otro termiņu nevilks.

    autors: JURĢIS 13 Oktobris, 2009, 17:22

  • http://martins.stals.lv/e-pasts-sarmitei-elertei/

    autors: Māriņš Štāls 16 Novembris, 2009, 13:16

  • Vieglas smiltis “Dienai” un Sarmītei ! Maksātāji, jācer, atradīs citu “- ” derīgu!

    autors: Jānis 29 Novembris, 2009, 16:45

Pievienot komentāru


Par autoru

Māris Zanders, žurnālists, kas nu jau gandrīz 10 gadu saistīts ar aģentūru LETA. Paralēli nodarbojies (un turpina bezkaunīgi to darīt) ar mēdiju projektiem Radio SWH, telekompānijas TV3 un LNT, izdevniecībā "Rīgas Viļņi". Pašam liekas, ka ir nekaitīgs hipijs, kas dievina grāmatas un etnisko mūziku. Tomēr pamanījies radīt iespaidu, ka ir viltīgs mūdzis, kas ciena iesaistīties politiskās aizkulišu cīņās.

Citi Nozare.lv eksperti


Saistītās nozares

Jaunākie ieraksti

Jaunākie komentāri

Kategorijas

RSS

Meklēšana


Saites

Arhīvs